اخبار روزفناوری

پلی استیشن 6، ایکس باکس نکست می تواند بزرگترین جهش نسلی را با یادگیری ماشینی ارائه دهد. نسل فعلی بیش از حد فروخته شد

پلی استیشن 6، ایکس باکس نکست می تواند بزرگترین جهش نسلی را با یادگیری ماشینی ارائه دهد. نسل فعلی بیش از حد فروخته شد

در حالی که پلی استیشن 6 و کنسول بعدی ایکس باکس هنوز به طور رسمی معرفی نشده اند، مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که بزرگترین جهش نسلی تا کنون. به گفته کارشناسان فناوری Digital Foundry، این احتمالاً با کمک یادگیری ماشینی اتفاق می افتد.

کارشناسان فناوری در طول پادکست خود، در مورد سیستم‌های نسل بعدی که هنوز فاش نشده است بحث کردند و گفتند که احتمالاً یادگیری ماشین نقش مهمی در جهش نسلی فوق‌الذکر دارد. با استفاده گسترده از NVIDIA DLSS که با یادگیری ماشینی و پلی استیشن Spectral Super Resolution که با PlayStation 5 Pro آینده معرفی خواهد شد، در حال حاضر شاهد این موضوع در فضای رایانه شخصی و کنسول هستیم.

طبق گزارش Digital Foundry، سطح در مورد توانایی یادگیری ماشینی به سختی خراشیده شده است، زیرا در حال حاضر برای حذف نویز پرتو ردیابی با NVIDIA DLSS Ray Reconstruction استفاده می شود. بسیاری از برنامه های کاربردی هستند که در حال تحقیق هستند، مانند بهبود کیفیت متریال و بافت و حتی هندسه، بنابراین برخی از این ویژگی های مبتنی بر یادگیری ماشینی می توانند بین پلی استیشن 6 و ایکس باکس بعدی نسبت به نسخه های قبلی خود تفاوت ایجاد کنند و این سیستم ها را به طور بالقوه به رزولوشن واقعی 4K، ماشین‌های 60 FPS که کنسول‌های نسل فعلی هستند، گفته شد.

در مورد کنسول‌های فعلی، Digital Foundry شکی ندارد که پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس بیش از حد فروش رفته‌اند. رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه بدون سطح بصری PS4 و Xbox One غیرممکن بود و از همان ابتدا مشخص بود که بیشتر به دلیل پهنای باند ناکافی GPU بود. سایر ویژگی‌هایی که قبل از انتشار در مورد آنها صحبت می‌شد، بلااستفاده ماندند، زیرا پیاده‌سازی بسیاری از آنها گران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا